سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش برنامه نویسی اندروید

برنامه نویسی اندروید چیست؟

یا اصلا اندروید چیست؟

تصور دنیای بدون اندروید بسیار سخت است. تقریبا یک دهه از زمان انتشار رسمی این سیستم‌عامل گذشته است. سیستم‌ عاملی که از ابتدای کار بسیار ساده و بی‌آلایش کار خود را شروع کرد و در حال حاضر به محبوب‌ترین سیستم‌عامل هوشمند در جهان با بیش از 2 میلیارد کاربر تبدیل شده است.

اما با وجود حضور گسترده آن، توضیح درباره این سیستم‌عامل پرطرفدار کار ساده‌ای نیست. سیستم‌عامل اندروید که توسط گوگل طراحی شده، می‌تواند تا حدودی گیج‌کننده باشد. در این گزارش ما اغلب سوالات رایج که ممکن است در مورد این سیستم‌عامل محبوب داشته باشید، گردآوری کرده‌ایم و سعی در ارایه پاسخ‌های ساده در این خصوص داریم؛ با ما همراه باشید.

اندروید یک سیستم‌عامل منبع باز است زیرا کد اصلی آن برای استفاده رایگان بوده و می‌تواند توسط هر کسی که می‌خواهد آن را برای دستگاه خود سازگار کند، استفاده شود. با توجه به ماهیت منبع باز و پایه آشنای اندروید، این سیستم‌عامل در تعدادی از دستگاه‌های شخصی و فراتر از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود. شما می‌توانید اندروید را در کنسول‌های بازی ویدیویی، ماشین، تلویزیون و بسیاری از موارد دیگر پیدا کنید.

تفاوت بین گوشی اندرویدی و آی فون در چیست؟

بدون توجه به هر ترجیح شخصی، احتمالا تفاوت بین این دو را از لحاظ کارهای روزانه به دست می‌آورید، زیرا هر دو وظایف تلفن‌های هوشمند معمولی را به شیوه‌ای مشابه انجام می‌دهند. اما اگر شما علاقه‌مند به دریافت کنترل‌های بیشتری هستید، باید سیستم‌عامل اندروید را برای خود انتخاب کنید چراکه بر خلاف سیستم‌عامل iOS که از سوی اپل محدود شده است، اندروید با چنین مشکلی مواجه نیست و گوگل به هیچ‌عنوان این محدودیت را برای آن قائل نشده است.

طبیعت متن باز بودن سیستم‌عامل اندروید فقط به این معنی است که سازندگان می‌توانند این سیستم‌عامل را برای دستگاه‌های خود سفارشی کنند و این سفارشی سازی را در اختیار کاربران قرار دهند. اکثر دستگاه‌های استاندارد اندرویدی نیز توانایی اجرای قابلیت “custom launcher” را دارند. این سفارشی‌سازی درواقع برنامه‌ای است که به جای صفحه اصلی معمولی شما اجرا می‌شود و این امکان را می‌دهد که ظاهر دستگاه خود را تغییر دهید، از چیزهای ساده مانند نحوه نمایش آیکون‌ها، تا تصمیم‌گیری در مورد چگونگی حرکت کشویی برنامه‌ها و تعداد آیکون‌ها در یک صفحه، شامل این سفارشی‌سازی می‌شود.

اندروید استوک چیست؟

ممکن است شما قبلا هم نام stock Android را به‌عنوان سیستم‌عامل در حال اجرا بر روی یک دستگاه و یا نقطه‌ای برای مقایسه شنیده باشید. اما به نظر شما اندروید استوک یا همان نسخه دستکاری شده اندروید چیست؟ در واقع stock Android، مانند یک سوپ نیست که از جوشاندن برخی گوشی‌های اندرویدی قدیمی اندروید بدست آمده باشد، پس بهتر است تفکر خود را در این خصوص تغیر دهید.

اندروید استوک، به نسخه سیستم‌عامل مورد استفاده توسط صاحب اندروید و توسعه دهنده اصلی آن یعنی گوگل اشاره دارد که از آن در تلفن‌های هوشمند پیکسل و نکسوس خود استفاده کرده است. این نسخه معمولا به‌عنوان پایه‌ای‌ترین نسخه اندروید در نظر گرفته می‌شود و نشان دهنده لایه پایه این سیستم‌عامل، همراه با برنامه‌های استاندارد گوگل مانند یوتیوب، نقشه‌های گوگل و گوگل درایو است. اما این موضوع به معنای این نیست که برخی قابلیت‌ها را در بر ندارد، بلکه باید توجه داشته باشید که اندروید استوک، به‌طور گسترده ای به‌عنوان یکی از بهترین سیستم‌عامل‌ها در نظر گرفته شده است. اگرچه این یک ترجیح کاملا شخصی است که شما از کدام‌یک از نسخه‌های اندروید استفاده می‌کنید، اما جالب است بدانید که یکی از سریع‌ترین و در عین حال کم طرفدارترین نسخه‌های اندروید همین مدل استوک است.

آیا برنامه نویسی اندروید آسان است؟

در گذشته آموزش برنامه نویسی اندروید به زبان فارسی بسیار کم و نایاب بود

اما الان منابع خوبی است

منبعی که از این مقاله پیشنهاد میشود، آموزش برنامه نویسی اندروید گیتی گت است.

حال ببینیم درآمد برنامه نویس اندروید چگونه است.

احتمالا می دانید که ثروتمندترین افراد دنیا مثل جف بیزوس (بنیانگذار آمازون)، بیل گیتس (بنیانگذار مایکروسافت)، مارک زاکربرگ (بنیانگذار فیسبوک)، لری الیسون (بنیانگذار اوراکل) همگی از دنیای کامپیوتر و تکنولوژی پول بدست می آورند. همچنین جالب است بدانید برنامه نویسی به عنوان یکی از معتبرترین و پر درآمدترین شغل های دنیاست .حقوق برنامه نویسان در دنیا بطور متوسط حدود 76 هزار دلار در سال (چیزی حدود 760 میلیون در سال / 63 میلیون در ماه) است و این یعنی 29 درصد بیشتر از حقوق متوسط سایر شغل ها.

میزان حقوق و درآمد برنامه نویسی اندروید در ایران

در ایران عزیز هم خوشبختانه با ظهور گوشی های هوشمند به ویژه گوشی های اندروید، بازارهای بزرگ و فوق العاده ای برای کسب درآمد برنامه نویسان و توسعه دهندگان به وجود آمد. آمارها نشان می دهد که در حال حاضر بیش از 50 میلیون گوشی هوشمند اندرویدی در ایران وجود دارد که هریک از آنها می توانند یک مشتری برای برنامه نویس های اندروید باشند و این یعنی یک بازار بسیار بزرگ و درآمد فوق العاده. خیلی از برنامه نویس ها که به خودشان آمدن و این فرصت را شناختند، به یادگیری برنامه نویسی اندروید روی آوردند و توانسته اند درآمدهای بسیار خوبی را از طریق برنامه نویسی اندروید کسب کنند.

کسب درآمد از طریق برنامه نویسی اندروید در ایران معمولا از طریق توسعه اپلیکیشن ها بصورت مستقل و عرضه آن به بازار و یا کار در گروه یا شرکت به عنوان توسعه دهنده اندروید صورت میگیرد. در این مقاله سعی کردیم درآمد برنامه نویسی اندروید را در همه روش های موجود بررسی کنیم تا شما عزیزان بهتر با میزان و نحوه کسب درآمد از طریق برنامه نویسی اندروید آشنا شوید.

 

منبع: سایت گیتی گت